METATRADER 4 SORUN VE ÇÖZÜMLERİ

Geçersiz Hesap

(Metatrader’da sağ alt köşede gösterilir)

Sebep:

  • Şifre yanlış girilmiş olabilir.
  • Giriş ekranındaki sunucu seçimi doğru işaretlenmemiş olabilir.
  • Platformda şifre değiştirmek istenirken bir yanlışlık yapılmış olabilir.

Çözüm:

  • Şifreler büyük-küçük harf duyarlıdır. Ayrıca birbirine benzeyen harflere de dikkat ederek şifrenizi giriniz.
  • 0212 365 10 39 no’lu telefondan bizi arayarak e-posta adresinize hemen yeni bir şifre talep edebilirsiniz.

Bağlantı Yok

(Metatrader’da sağ alt köşede gösterilir)

Sebep:

  • İnternet bağlantınız kopmuş olabilir.
  • Anti-Virüs programının ya da işletim sisteminizin Güvenlik duvarı, ya da işyeri ağınız bağlantıyı engelliyor olabilir.
  • Sunucu seçimi ‘Main’ yerine ‘Backup’ şeklinde değiştirilmiş olabilir.

Çözüm:

  • Internet bağlantınızı kontrol edip mümkünse modeminizi yeniden başlatınız.
  • Güvenlik duvarı ayarlarınızı kontrol edip, mümkünse anti virüs ve güvenlik duvarını (firewall) da devre dışı bırakıp tekrar deneyiniz. Bir işyeri ağında iseniz bilgi işlem sorumlunuzdan kısıtlamalar hakkında bilgi alınız.
  • Platformun sağ-alt kısmındaki bağlantı durumunu gösteren çubukların üzerine fare ile tıklayıp ‘Main’ sunucusunun seçili olduğundan emin olunuz.

Paranız Yetersizdir

(Emir ekranında gösterilir)

Sebep:

  • Yapmak istediğiniz işlem büyüklüğü için gerekli olan teminat tutarı, ‘Serbest Marjin’inizden daha fazla olabilir.
  • Teminat miktarınıza göre düşük bir kaldıraç oranı seçmiş olabilirsiniz. Örnek vermek gerekir ise 1.4200 fiyatlı 0.10 lot EURUSD işlemi için 1:100 kaldıraçta 142 USD, 1:10 kaldıraçta ise 1420 USD teminat gerekmektedir.

Çözüm:

  • Daha düşük hacimli pozisyonlar açabilir, ya da para transferi ile teminatınızı arttırabilirsiniz.
  • Kaldıraçınız düşük ise daha yüksek bir kaldıraç oranı talep edebilirsiniz. Bunun için sözleşmenin ilgili sayfasını yeniden doldurup imzalayarak genel merkezimize kargo ile gönderiniz.

İşlem konteksti meşgul

(Emir ekranında gösterilir)

Sebep:

  • Emir iletilirken ‘iptal’ tuşuna basılmış olabilir.
  • Expert Advisor (otomatik alım satım robotu) kullanımından kaynaklanabilir.
  • Kullanıcı internet bağlantısından dolayı bir işlemin sonlandırılamamasından kaynaklanabilir.

Çözüm:

  • Kullanıcı internet bağlantısından dolayı bir işlemin sonlandırılamamasından kaynaklanabilir.

Not: Sorun yine de düzelmez ise farklı bir işlem yapmadan anında 0212 365 10 39 nolu telefondan bizi arayınız. Gerekirse işleminizi telefonda anında işleme koydurunuz.


Emir Penceresinin açılmaması

(‘Sadece gözlem’ işleyişiyle çalışan Metatrader 4)

Sebep:

  • Platforma ‘Metatrader 4’ şifresi yerine ‘Yatırımcı’ şifresi ile giriş yapılmasından kaynaklanır. Bazen kullanıcılar şifre değiştirmeye çalışırken Mt4 yerine yanlışlıkla yatırımcı şifresini değiştirebilmektedirler. Yatırımcı şifresi sadece gözlem amaçlı kullanım için tanımlanmış olup yeni işlemlere müsaade etmemektedir.

Çözüm:

  • 'Metatrader 4’ şifreniz ile platforma giriş yapınız. Mt4 şifrenizde sorun yaşıyor iseniz 0212 365 10 39 no’lu telefondan hemen yeni bir şifre talep edebilirsiniz.

Genel Hata

(Metatrader’da sağ alt köşede gösterilir)

Sebep:

  • TeraFX, Metatrader 4 platformu için güvenlik güncellemesi yapmış olabilir.

Çözüm:

  • Metatrader 4’ü kapatıp tekrar açmak yeterlidir. Programı tekrar açtığınızda karşınıza yeni bir güvenlik penceresi gelebilir. Fare imlecinizi bu pencere içinde bir süreliğine hareket ettiriniz. Sistem bu tek seferlik işlemi algılayacak ve devamında Metatrader 4 platformunu kullanmaya güvenle devam edebileceksiniz.

İşleme Kapalı

(Emir ekranında gösterilir)

Sebep:

  • Emtialar ve TRY(Türk Lirası) içeren döviz çiftleri günün belirli saatlerinde işleme kapalıdır.
  • Belirli tatil günlerinde bazı döviz çiftleri ve emtialarda piyasa kapalı olabilir.
  • Haftasonunda forex piyasaları kapalıdır.

Çözüm:

  • İlgili ürünlerimizde işleme kapalı saatler ve dikkat edilmesi gereken hususlar web sitemizde belirtilmiştir. Bu hususlarla ilgili dökümanlar hesap açılışında ayrıca size e-posta yolu ile iletilmektedir.

Genel Yanılgılar

Satış yönlü pozisyonlarda, 'Grafikte fiyat görüldüğü halde Kar-al seviyesinin çalışmadığı' yanılgısı

Sebep:

  • Forex platformlarında ‘Alış’ işlemleriniz ‘Satış’ fiyatından, ‘Satış’ işlemleriniz ise ‘Alış’ fiyatından kapanır.
  • Metatrader 4 grafiklerinde gördüğünüz fiyatlar ise yurtdışından tedarik edilen ham Satış fiyatlarıdır. TeraFX bu ham fiyatı, üzerine belli bir aracı kurum farkı ekleyerek size sunmaktadır.

Çözüm:

  • Satış işleminiz için belirlediğiniz kar-al seviyesi grafikte görülmüş olsa bile aslında görmüş olduğunuz değer, o anki ham satış fiyatıdır. Kar-al (Take Profit) metoduyla satış işleminizin kapanması için ‘Alış’ fiyatının da bu seviyeyi görmüş olması gereklidir.
  • Satış işlemleriniz için yaptığınız grafik takip/analizlerinizde bu hususu göz önünde bulundurunuz.

Satış yönlü pozisyonlarda, ‘Grafikte fiyat görülmediği halde Zarar-kes seviyesinin çalıştığı’ yanılgısı

Sebep:

  • Forex platformlarında ‘Alış’ işlemleriniz ‘Satış’ fiyatından, ‘Satış’ işlemleriniz ise ‘Alış’ fiyatından kapanır.
  • Metatrader 4 grafiklerinde gördüğünüz fiyatlar ise yurtdışından tedarik edilen ham satış fiyatlarıdır. TeraFX bu ham fiyatı, üzerine belli bir aracı kurum farkı ekleyerek size sunmaktadır.

Çözüm:

  • Grafikte görülen ham ‘Satış’ fiyatı ile gerçek ‘Alış’ fiyatı arasında spread farkı bulunduğundan dolayı son alış fiyatı her zaman grafikteki değerin yukarısındadır. Bu yüzden alış fiyatının, zarar-kes için belirtilmiş seviyeye eriştiği anda grafikte görülmemesi normal bir durumdur.
  • Satış işlemleriniz için yaptığınız grafik takip/analizlerinizde bu hususu göz önünde bulundurunuz.

Not: Piyasa gözleminde görülen en düşük ve en yüksek fiyat seviyeleri, ilgili ürünün o gün içerisinde gördüğü en düşük ve en yüksek satış fiyatını ifade eder. Ayrıca veri penceresinde görülen en düşük ve en yüksek fiyat seviyeleri, o zaman dilimi içerisinde görülen en düşük ve en yüksek satış fiyatını ifade eder. Alış fiyatını hesaplamak için, satış fiyatına ilgili ürünün o anki spreadini eklemek gerekmektedir.


Açık işlemlerdeki 'Kar ve zararın yanlış hesaplandığı' yanılgısı

Sebep:

  • Metatrader 4 platformunda aktif pozisyonlardaki kar/zarar durumu üç farklı formatta gösterilebilmektedir:
    • Pips cinsinden,
    • İşlem parası cinsinden,
    • Depozito parası cinsinden
    Platformda önceden tanımlı seçenek ise 'c'dir. Yani işlemlerinizin anlık durumu yatırdığınız teminatınızın çevrilmiş olduğu ABD doları cinsinden ekrana yansıtılmaktadır. Bu ayar herhangi bir şekilde değiştirildiğinde 'Kar' bölümünde beklenenden farklı rakamlar görüleceğinden, yatırımcı tarafında 'programın doğru çalışmadığı' algısı oluşabilmektedir.

Çözüm:

  • Platformun alt bölümündeki 'Terminal' penceresinde herhangi bir boşluğa farenizin sağ tuşuyla tıklayınız.
    Açılan menüde 'Kar' -> 'Depozito parası cinsinden' seçeneğini işaretleyiniz.